Концепція розвитку зовнішньої реклами в Києві, є елементом регулювання відносин ринку “зовнішньої реклами” в місті Києві, метою якої є структурування та узагальнення підходу до вимог до зовнішньої реклами і її оформлення.

Концепція прийнята ще в 2012р., Згідно з рішенням КМДА№: 20/7357 від 26.01.12г. “Про затвердження концепції розвитку зовнішньої реклами в місті Києві”. Цим же Рішенням затверджено:

  • зонування розміщення зовнішньої реклами в місті;
  • класифікатор типових рекламних засобів (рекламоносіїв).

У Рішенні чітко вказано, що розповсюджувачі зовнішньої реклами повинні привести свої рекламні засоби у відповідність до вимог зонування розміщення зовнішньої реклами в місті, шляхом внесення змін до дозволу на розміщення зовнішньої реклами та проведення відповідної заміни рекламних засобів, по суті – привести засоби зовнішньої реклами у відповідність до вимог Концепції. Встановлено такі строки: для нульової та першої форматної зони – до 15.04.12г., Для другої форматної зони – до 15.09.12г..

Крім того, в п.3 Рішення встановлено, що невиконання розповсюджувачами зовнішньої реклами перерахованих вище вимог, у зазначені терміни, є підставою для демонтажу рекламних засобів (в порядку, передбаченому Порядком розміщення реклами в м.Києві, затверджених Рішенням КР від 22.09.11г. № 37/6253).

При цьому, відповідно до зонування розміщення зовнішньої реклами, що розглядається Концепції (маємо 5 зон – від нульової, по четверту форматну зону), нульова форматна зона повинна бути повністю вільна від зовнішньої реклами, тут забороняється розміщення будь-яких рекламних засобів. А це центр міста. Дозволяється розміщувати такі рекламоносії:

  • в першій форматної зоні дозволено формат рекламних засобів до 2,16 кв. м, – це частина Подолу, вул. Артема до Львівської площі, частина вулиць Володимирської, Горького, Московської, бульвар Т.Шевченка до пл. Перемоги, бульвар Лесі Українки до пл. Лесі Українки;
  • в другій форматної зонів другій форматної зоні дозволена площа зовнішньої реклами може бути до 8,0 кв. м.;
  • у третій– до 36,0 кв. м.;
  • в четвертій – немає обмежень по площі.

Текстову і графічну інформацію по Концепції в цілому і щодо зонування, зокрема, можна дивитися тут: /uk/../karta-razvitia-reklamu.

В процесі “експлуатації” концепції розвитку зовнішньої реклами в місті Києві, можна виділити певні плюси підходу до рекламоносіїв згідно з рішенням КМДА і мінуси.

Так наприклад, дійсно скорочений обсяг зовнішньої реклами в 1-3 зонах, що можна назвати істотним скороченням. Але зробити однозначний висновок складно, тому що таке скорочення може бути пов’язано з зниженням затребуваності зовнішньої реклами в цілому, в зв’язку з економічною ситуацією в країні.

Незаконна реклама (не-форматна щодо зони розміщення відповідно до Закону), як була, так і залишилася, що свідчить про “індивідуальні” підходи посадових осіб КМДА до рекламоносіїв.

Концепція, як і очікувалося, стала певною формою боротьби за ринок, між великими операторами і дрібними, і природно, на користь великих операторів.

На порядок оформлення зовнішньої реклами, концепція також не зробила істотного впливу, тому що необгрунтовані відмови (рішення щодо оформлення прав власності та державної реєстрації рекламоносія) залишилися, в тому числі навіть щодо рекламоносіїв на які нібито істотно полегшили вимоги Закону (інформаційних вивісок).

Повернутися до змісту в статті: о концепція зовнішньої реклами; концепція розвитку реклами; про форматні зони розвитку зовнішньої реклами; карта розвитку зовнішньої реклами; ефект від концепції; про результати концепції.

Залишити відповідь