Консультант – досить відомий термін в нашому бізнесі. Кожна компанія рано чи пізно вдається до використання послуг консультантів. Це цілком природно і зумовлено ​​великою кількістю об’єктивних чинників.

Проблема полягає в іншому. Для того щоб використовувати будь-який інструмент бажано знати його характеристики, порядок використання і т.п.. Неприродно забивати цвяхи м’якими або гострими предметами.

Для того щоб максимально ефективно використовувати послуги консультанта, тим більше що вони як правило дуже навіть, і не дешеві, бажано знати деякі загальні підходи до вибору консультантів, до організації взаємодії між ними (консультантами) і власними фахівцями та що робити, щоб максимально ефективно використовувати те, що напрацювали консультанти надалі.

Незалежно від області, де вам потрібні були послуги консультанта, бажано враховувати наступне:

  • Консультантів залучають не тільки компанії знаходяться в кризі, не менш важливо залучати фахівців для того, щоб утримати підприємство в точці розвитку.
  • Не оцінювати роботу консультанта виходячи з установки, що консультант це фахівець, який вирішив підзаробити, це не вірно, як і те що консультант це особистість яка володіє надзвичайними здібностями для вирішення критичних ситуацій.
  • Консультант не може гарантувати 100%-вого результату своєї роботи. Як і завжди ймовірність досягнення мети, буде залежати від сил і засобів, які мають в першу чергу компанії, і в другу ті сили і засоби які консультант може залучити до вирішення проблеми, знову ж таки за рахунок коштів компанії.
  • Кінцевим результатом послуг консультанта, – є мета, а не впевненість в її досягненні. А раз так, то важливо розуміти мету, яку ви хочете досягти. І вибір консультанта і організація роботи з ним, безпосередньо залежить від поставлених цілей.
  • Ефективна робота з зовнішнім консультантом це двосторонній процес, який передбачає наявність необхідних навичок і компетенції у обох сторін.

Чудово коли в компанії є фахівець має досвід роботи із зовнішніми консультантами.

Бажано пам’ятати, що консультант, – це такий же учасник ринку, тобто, вибираючи консультанта, бажано вивчити інтелектуальний потенціал який він має в своєму розпорядженні. Так як на жаль профанація притаманна бізнесу загалом, тут також присутня.

Більш того, залучаючи клієнтів, консалтингові агентства (компанії) звичайно ж кажуть, що у них працюють самі класні, талановиті та кваліфіковані фахівці (або менеджмент) і видають клієнту набір різного роду концепцій, бізнес стратегій і т.п., як правило які ще вжиті в англомовних термінах. Не всі це так і не всі це працює.

Слід постаратися позбутися комплексу того, що робота із зовнішнім консультантом, – це прояв слабкості компанії. Це не відповідає дійсності. Більш того, залучати до роботи зовнішніх консультантів, це основа багатьох сучасних бізнес стратегій (технологій), показник відкритості компанії і власне, підвищення її інвестиційної привабливості.

Якщо ви ознайомилися з цією статтею, то ви вже десь на 20% готові до ефективного використання і корисного співпраці із зовнішніми консультантами, і гроші (оплата послуг останніх) не підуть на вітер.

Залишити відповідь