Опис проблеми

Консультант – досить відомий термін в нашому бізнесі. Кожна компанія рано чи пізно вдається до використання послуг консультантів. Це цілком природно і зумовлено ​​великою кількістю об’єктивних чинників.

Проблема полягає в іншому. Для того щоб використовувати будь-який інструмент бажано знати його характеристики, порядок використання і т.п. інформацію. Неприродно забивати цвяхи м’якими або гострими предметами.

Для того щоб максимально ефективно використовувати послуги консультанта, тим більше, що вони як правило дуже навіть і не дешеві, бажано знати деякі загальні підходи до вибору консультантів, до організації взаємодії між ними (консультантами) і власними фахівцями та, що робити, щоб максимально ефективно використовувати те, що напрацювали консультанти у подальшому.

Не дивлячись на загальну видимість простоти питання, організація взаємодії з консультантом, вимагає певного досвіду і відповідні знання, рівень яких визначає ефективність використання послуг консультанта для свого бізнесу.

Що слід врахувати при роботі з консультантом

Незалежно від області, де потрібні були послуги консультанта, бажано враховувати наступне:

  • Консультантів залучають не тільки компанії знаходяться в кризі, не менш важливо залучати фахівців для того, щоб утримати підприємство в точці розвитку.
  • Не оцінювати роботу консультанта виходячи з установки, що консультант це фахівець, який вирішив підзаробити, це не вірно, як і те що консультант це особистість яка володіє надзвичайними здібностями для вирішення критичних ситуацій.
  • Консультант не може гарантувати 100%-вого результату своєї роботи. Як і завжди ймовірність досягнення мети, буде залежати від сил і засобів, які мають в першу чергу компанії, і в другу ті сили і засоби які консультант може залучити до вирішення проблеми, знову ж таки за рахунок коштів компанії.
  • Кінцевим результатом послуг консультанта, – є мета, а не впевненість в її досягненні. А раз так, то важливо розуміти мету, яку ви хочете досягти. І вибір консультанта і організація роботи з ним, безпосередньо залежить від поставлених цілей.
  • Ефективна робота з зовнішнім консультантом це двосторонній процес, який передбачає наявність необхідних навичок і компетенції у обох сторін.

Чудово коли в компанії є фахівець має досвід роботи із зовнішніми консультантами. Таке розуміння підвищує ефективність взаємодії із зовнішнім консультантом і шанси на успішний результат взаємодії.

Найскладнішим, в роботі з консультантом буде оцінка реального інтелектуального потенціалу консультанта і його здатності до вирішення завдань, що стоять перед бізнесом. В цьому випадку дуже важливо не піддаватися рекламній “обкладинці” і декларованому “авторитету”, а слід пам’ятати, що гарантій результату не існує.

Про оцінку інтелектуального потенціалу зовнішнього консультанта

Бажано пам’ятати, що консультант, – це такий же учасник ринку, тобто, вибираючи консультанта, бажано вивчити інтелектуальний потенціал який він має в своєму розпорядженні. Так як на жаль профанація притаманна бізнесу загалом, тут також присутня.

Більш того, залучаючи клієнтів, консалтингові агентства (компанії) звичайно ж кажуть, що у них працюють самі класні, талановиті та кваліфіковані фахівці (або менеджмент) і видають клієнту набір різного роду концепцій, бізнес стратегій і т.п., як правило які ще вжиті в англомовних термінах. Не всі це так і не всі це працює.

Назви концепцій і бізнес стратегій придуманих в книжках (а останнім часом навіть не в книжках, а невідомо ким в інтернет середовищі), не дають нічого корисного. Більшість з методів і стратегій оптимізації бізнесу, придумані для великого бізнесу, в рамках якого така оптимізація буде ефективна.

Для застосування стратегій в рамках середнього бізнесу, необхідно приводити стратегії у відповідність з адекватної реальністю і чітким розумінням застосовності того чи іншого методу в реальному житті.

Способи оцінки

На жаль, єдиним реальним способом захистити себе від некваліфікованої допомоги зовнішнього консультанта це особиста індивідуальна оцінка його інтелектуального потенціалу. Інші методи менш ефективні і не гарантують результату.

Важливим інструментом, який дозволить ефективно використовувати зовнішнього консультанта і його рекомендації в рамках бізнесу це особистий досвід взаємодії і ефективного співробітництва з консультантами.

Ще, звичайно є практика найму консультанта, для роботи з консультантом…

Слід постаратися позбутися комплексу того, що робота із зовнішнім консультантом, – це прояв слабкості компанії. Це не відповідає дійсності. Більш того, залучати до роботи зовнішніх консультантів, це основа багатьох сучасних бізнес стратегій (технологій), показник відкритості компанії і власне, підвищення її інвестиційної привабливості.

Якщо ви ознайомилися з цією статтею, то ви вже десь на 20% готові до ефективного використання і корисного співпраці із зовнішніми консультантами, і гроші (оплата послуг останніх) не підуть на вітер.

Повернення до змісту в статті:

Залишити відповідь